2008-04-10

Torsdag!

Hejsan hoppsan!

Att det ALLTID ska vara så himla vidrig mat i skolan! Det de serverar ser inte ens gott ut. Om det serveras fisk med potatis (som det gjorde idag) så är potatisen grå å fisken va äcklig å grå den med! Hur mysigt är det på en skala från 1-10!! De är inte ens gott. Det ändå som är gott i skolan är deras korvstroganoff :) hihi...

Idag i skolan så kolla vi på en film "Dead man walking". Ja tyckte den filmen var jättehemsk. Ja tycker inte att någon är värd ett dödsstraff. De får hellre lida i fängelset. Livstid ska vara LIVSTID liksom. Inte som här i Sverige att man släpps efter 10 år för att man skött sig bra. Alla äckliga våldtäktsmän e ju fortfarande lika dumma i huvudet. Det borde vara som i USA att man får typ 300 års fängelse. Man lider ju mer om man sitter i fängelse hela livet jämfört med att man dör. Då känner man ju ingenting!!! Någon mer som tycker som jag?

Jag har sett en skit cool nymfparakit i zoo affären. Den e helt svartvit. Ja vill ha den :):) Men då skulle nog Pelle bli annorlunda mot mig å min familj eftersom han då får en kompis. Han lär ju inte fortfarande vara lika tam iaf. Så ja tror jag skippar det!

Nu är det typ bara två månader kvar tills ja åker utomlands :) Lääääääääääängtar! När ja kommer hem så ska ja pierca mig i naveln. Pappa tyckte först inte om idén men efter lite övertalning så funkade det alldeles utmärkt :). Tänkte först göra den nu snart men så kom ja på; Fall att det skulle bli infekterat så skulle jag ju inte kunna bada när ja e i Kroatien och det vill jag ju inte missa. Det var 8 år sedan jag var utomlands sist! Så nej, jag väntar med piercingen! :D

Ha de bäst alla :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Orka ha dubbla och trippla livstidsstraff. Vad säger det liksom. Ingen utanför fängelset får ut något av det, och det känns bara mer hopplöst för den straffade! Dessutom förtjänar alla en andra chans enligt mig. Men visst, lite längre straff skadar inte, speciellt inte med tanke på att de blir kortare med villkorligt. Men det är såklart bra att villkorligt finns. Såklart det ska löna sig att sköta sig på något sätt! Dessutom har vi ju ett annorlunda system i Sverige där meningen med fängelse är att avskräcka allmänheten, och hindra personen att begå brottet igen, inte att låta personen lida.. =)//Sara G