2008-07-11

Göteborg eller ska man säga Blöteborg

Nu har jag kommit hem från Göteborg. Borta bra men hemma bäst.

Tänkte berätta lite om vad jag och Sara hade för oss.

Måndag: Gick upp pisstidigt och satte oss på tåget från Stockholms central och kom fram 5 timmar senare. Vi gick runt lite i Nordstan som är ett grymt stort shoppingcetrum. Vi var inte så shoppingsugna så vi började vandra till vårat vandrarhem som låg snett bredvid Liseberg. *Bo på Göteborgs vandrarhem om ni vill bo billigt och bra*. Vi hade bokat ett två bäddsrum så vi gick dit och kollade lägeeet. Senare på kvällen tog vi spårvagnen till Avenyn typ. Hittade en lite pizzeria och åt lite där. Pizzan var inte god. Efter det gick vi på bio och såg Brudens bäste vän. Den var helt ok. Gillar sådanna filmer som har genren romantisk komedi.

Tisdag: Först hade vi tänkt gå på universeum men när vi kom dit typ vid 12:00 så var det fullsmockat med folk så vi tog spårvagnen till Nordstan istället och åt och kollade på grejer istället. Sen var det ett himla strul att hitta bussen som gick till Kullavik. Tillslut hittade vi den och åkte hem till Peter och Annika. När Sarah och Hannah kom dit så gick vi ner till havet för att bada. Första gången jag badade iår i Sverige. Precis efter att jag doppat mig så skriker Hannah: Neeeeeeeej, dem äter upp våra mackor. Så vi började springa mot berget som våra grejer låg på och då hade fiskmåsarna varit där och ätit upp alla utom en. Grrrrrr. När vi kom hem igen så åt vi och kollade på film. Myyys. Min käre bror skjutsade oss tillbaka till vandrarhemmet på kvällen sen.

Onsdag: Den dagen vi hade tänkt att gå på Liseberg. Det regnade hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen så vi kom inte iväg fören halv 2. Det var skit kul att vara där. Vi åkte Kanonen, ni vet den som åker upp och ned och så. Skit kul var den. Åkte den två gånger. *ler*
Vi var där till typ 8 sen gick vi hem igen. Typ vid 21:00 så började vi gå på en promenad och den tog ca 2 timmar. Haha. Det kändes som att jag kunde gå ända till Skåne. Så pigg var jag. :) Vi gick till Mölndals cemtrum och så tog vi spårvagnen tillbaka.

Torsdag: Vi var tvungna att checka ut vid 10 så då gick vi till universeum och kollade på en massa coola djur. Sen fikade vi och jag somnade på en bänk i solen. Skööönt. Vi hade också tänkt oss att åka Paddan. Ni vet den där turistbåten som går ut genom älven eller vad det nu är för något. Det var lite skoj det med. Sen solade vi i Kungsparken för att senare ta tåget hem. :)

Jag har haft en toppenresa med dig vännen. Jag är så glad för att vi aldrig tjaffsar eller bråkar. Är kanonglad över att ha dig som vän. <3

Inga kommentarer: